loading...

سهیم نیوز

آیا از پاکسازی و پاکسازی پوست اطلاع دارید؟ بسیاری از متخصصان پوست و پزشکان توصیه می کنند که مسواک زدن منظم مهم است، اما این به چه معناست؟ آیا تفاوت نوع پوست در انجام این کار مهم است و آیا متفاوت است؟

sahim6 بازدید : 71 دوشنبه 24 بهمن 1401 زمان : 10:31 نظرات (0)

آیا از پاکسازی و پاکسازی پوست اطلاع دارید؟ بسیاری از متخصصان پوست و پزشکان توصیه می کنند که مسواک زدن منظم مهم است، اما این به چه معناست؟ آیا تفاوت نوع پوست در انجام این کار مهم است و آیا متفاوت است؟

اگر پوست خود را به درستی تمیز نمی کنید و همیشه برای این کار از صابون استفاده می کنید، بهتر است آن را متوقف کنید. برخی افراد فکر می کنند که لایه برداری پوست فقط مختص خانم ها است و باید در آرایشگاه انجام شود. امروز می خواهیم شما را با اطلاعات مفید و کاربردی آشنا کنیم که شاید ندانید. با ما همراه باشید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. دکتر فاطمه حبشی

 

پاکسازی پوست چیست؟

پوست یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است و مراقبت از آن برای جوانان بسیار مهم است. پاکسازی پوست که در نقاط مختلف انجام می شود در راه مراقبت و بهبودی استفاده می شود. کلینیک های پوست با همکاری متخصصین این حوزه و ابزارهای پیشرفته ای که عملکردهای مختلفی را بر روی پوست انجام می دهند، تخصصی می باشند.

با توجه به انواع پوست در بین افراد، روش پاکسازی نیز متفاوت است و هر فردی با توجه به نوع پوست خود باید آن را درمان کند. بنابراین نگهداری از پوست لب یا پوست دور چشم با سایر قسمت ها متفاوت است و نمی توان از سطوح آنها در قسمت های دیگر استفاده کرد.

 

روش های پاکسازی پوست

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد و انجام آن در منزل با استفاده از روش های دستی و ماسک های دست ساز نیز به سلامت پوست کمک می کند. دستگاه های الکترونیکی نیز با تحقیقات انجام شده گزینه بسیار موثری در مراقبت و جوانسازی پوست محسوب می شوند و امروزه به روشی رایج تبدیل شده اند. هدف از پاکسازی پوست در سه موضوع زیر است:

سلول های مرده یا آسیب دیده پوست را از بین می برد.

پاکسازی پوست از آلودگی ها و مواد زائد روزانه

با تغذیه ویتامین، خون رسانی و آبرسانی مناسب پوست را احیا کنید

هر یک از موضوعات فوق دارای فرآیند مهمی است که در قسمت بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

حذف سلول های مرده یا در حال مرگ پوست

آیا می دانستید که پوست ماهی یک بار سلول های مرده را از بین می برد و سلول های جدید جایگزین آنها می شود؟ ممکن است فکر کنید که سلول های مرده هیچ فایده ای برای شما ندارند و کاملاً بی فایده هستند. اما این سلول ها محافظت می شوند.

در این صورت مشکلی که می تواند برای پوست ایجاد شود این است که سلول های مرده روی هم انباشته می شوند. در این صورت باید این سلول ها را از سطح پوست خود حذف کنید. با برداشتن لایه ای از پوست، نه تنها صورت خود را جوان می کنید، بلکه سلول های جدید راحت تر تنفس می کنند.

بسیاری از افراد این کار را اشتباه انجام می دهند و با فشار زیاد باعث سوختگی و آسیب به پوست می شوند. آنچه در گذشته رایج بود استفاده از آب سفید و کیسه بود. سطح بسیار سخت این کیسه ها فشار زیادی به پوست وارد می کند سپس شاهد سوزش و قرمزی پوست هستید.

این روش هنوز هم در برخی از خانه ها رایج است و مردم از آن برای نظافت استفاده می کنند اما اثرات آن را نادیده می گیرند. چین و چروک و لک یکی از نتایج ناخوشایند حذف نادرست سلول های مرده پوست است.

 

روزانه پوست را از هر نوع آلودگی پاک کنید

حتما شنیده اید که همه انواع پوست در مورد چربی برابر نیستند. این چربی در حالت طبیعی خود برای پوست ضروری است و رطوبت ضروری را تامین می کند. تمیز نکردن و شستن به موقع صورت باعث می شود که این سبوم ها روی پوست شما را بپوشانند و مشکلات دیگری مانند چروک را ایجاد کنند.

اگر پوست به موقع و مرتب تمیز نشود، منافذ مفید را مسدود می کند، آلودگی های محیطی را نیز جذب می کند. آلاینده های محیطی مضر روی پوست رسوب می کنند. همچنین باید قبل از بروز مشکل و آسیب برداشته شود.

یکی از مشکلاتی که به دلیل ناآگاهی به پوست آسیب می رساند، عدم استفاده صحیح از پاک کننده صورت است. اغلب، استفاده از مقادیر بیش از حد معمول شایع ترین علت آسیب به پوست سالم است. برخی افراد این تصور غلط را دارند که اگر وجود این چربی به بهبود سلامت پوست کمک می کند، باید از شر چربی های سطح خلاص شوند.

 

با تغذیه ویتامین، خون رسانی و آبرسانی مناسب پوست را بازیابی کنید

هدف دیگر در پاکسازی پوست، تغذیه آن با غذا است. در این زمان از روش های مختلفی استفاده می شود و هر کدام به یک شکل به ترمیم پوست کمک می کنند. ممکن است برای مراقبت از پوست خود از آب گرم در خانه استفاده کرده باشید. همچنین ماساژ صورت باعث افزایش فشار خون در اندام تحتانی و در نتیجه بهبود گردش خون می شود.

 

محصولات مختلفی وجود دارد که برای چرب کردن پوست با ویتامین ها استفاده می شود. در بعضی از آرایشگاه ها همراه با ماساژ به پوست ویتامین می دهند و واقعا با یک سنگ دو پرنده را می کشند. اگر پوست خود را به درستی تمیز کنید و از یک روال منظم پیروی کنید، پوست جدیدی خواهید داشت.

ماساژ پوست که باعث بهبود گردش خون در بدن می شود، روند پیری پوست را به میزان قابل توجهی کند می کند و جوانی و طراوت را به ارمغان می آورد. این محصول حتی برای موهای سر نیز نتایج خوبی به همراه داشته و باعث رشد بهتر موها می شود.

نکته مهم دیگری که در اجرای هر یک از این روش ها باید رعایت شود، توجه به نوع پوست است. بر کسی پوشیده نیست که هر محصول فقط برای یک نوع پوست مناسب است و برای نوع دیگر مناسب نیست.

 

انواع پاکسازی پوست و نحوه انجام آن

بسته به اینکه از چه محصولات و تجهیزاتی برای تمیز کردن انواع پوست استفاده می شود، به سه گروه جداگانه تقسیم می شود.

نظافت در منزل: این نوع نظافت بیشترین آمار را در بین سایر روش ها دارد و اکثر افراد آن را در منزل انجام می دهند. این نوع پاکسازی با تجهیزات خاصی انجام نمی شود و به اندازه روش های دیگر روی پوست تاثیر نمی گذارد

نظافت در سالن ها: در این روش تمیز کردن پوست به طور موثرتری انجام می شود و نتیجه بهتر و دقیق تری نسبت به روش اول به دست می آید. در این نوع نظافت، ماساژ بیشتر از روش خانگی انجام می شود و زمان بیشتری می برد.

نظافت در کلینیک های تخصصی پوست: همانطور که از نام این روش پیداست، نظافت توسط متخصصین این حوزه انجام می شود. تجهیزات موجود در این روش نسبت به سایر روش ها پیشرفته تر بوده و نتایج این نوع پاکسازی بسیار بیشتر در عمق پوست قابل مشاهده است.

در مورد روش آخر که روش های پاکسازی در کلینیک های تخصصی پوست انجام می شود، بهتر است بدانید که خارج از کلینیک قابل انجام نیستند.

 

چگونه پوست خشک را تمیز کنیم؟

یکی از باورهای غلط رایج در جامعه این است که مردم فکر می کنند پوست چرب نیاز به لایه برداری بیشتری دارد. در این زمینه باید دانست که تفاوتی در نوع پوست وجود ندارد و از جمله مراقبت از پوست باید به عنوان یک اصل در زندگی رعایت شود.

 

پوست خشک به دلیل محتوای چربی کم آن نسبت به سایر انواع پوست مستعد پیری و چین و چروک است. به همین دلیل این قسمت را به پاکسازی این نوع پوست اختصاص داده ایم. اگر شما هم پوست خشکی دارید، مطالعه این بخش به شما کمک زیادی می کند.

روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و جوجوبا که چربی بالایی دارند برای پوست های خشک عالی هستند و آن را تغذیه می کنند. از استفاده از صابون های حاوی هیدروکسی اسید خودداری کنید و آنها را با صابون های حاوی روغن های مفید جایگزین کنید.

شوینده های حاوی الکل و معطر گزینه مناسبی برای پوست های خشک نیستند. دمای بالای آب برای این نوع پوست مضر است و بهتر است بعد از شستشو از کرم مرطوب کننده و دمای ملایم استفاده شود.

فراموش نکنید که بلافاصله بعد از حمام یا دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. اگر پوست خشکی دارید، بعد از شنا یا شستن، متوجه کشیدگی آن خواهید شد. پس الان باید بهش غذا بدی

 

افیوژن پوست خشک

هنگام مواجهه با پوست خشک، معمولاً باید دو بار در ماه لایه برداری کنید. اگر در خانه لایه برداری می کنید، راه های زیادی برای لایه برداری وجود دارد. اگر پوست خود را به یک کلینیک متخصص پوست و مو بسپارید، تحت نظر متخصص پوست، تجهیزات مدرنی برای این کار ارائه می شود.

پس از پاکسازی، پوست شما بیشتر نمایان خواهد شد. زیرا پوست آکنه ای صورت را کدر می کند. خیلی وقت ها بعد از پاکسازی به پوست ویتامین C می دهند. نسبت به سایر روش های پس از تمیز کردن موثرتر است.

 

برای از بین بردن باکتری های بد پوست می توانید از ماسک های شرکتی از برندهای مختلف استفاده کنید و همچنین می توانید ماسک دست درست کنید. نکته مهمی که در آبرسانی به خصوص برای پوست های خشک باید به آن توجه کرد، استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده برای پوست دور چشم است. پوست اطراف چشم نسبت به سایر پوست ها حساس تر است.

یکی از ماسک های شناخته شده برای لایه برداری، ماسک زغال است که معمولاً نتیجه خوبی می دهد و بلافاصله پس از برداشتن آن از روی صورت، می توانید نتیجه را ببینید. توصیه می شود قبل از خرید هر نوع ماسکی تحقیق کنید.

 

پوست چرب و روش تمیز کردن آن

برندهای مختلفی از اسکراب ها در بازار موجود است که برای تمیز کردن پوست های چرب استفاده می شوند و قبل از خرید باید به نوع پوست درج شده روی محصول توجه کنید. افرادی که پوست چرب دارند آکنه زیادی دارند، بنابراین حذف چربی اضافی بسیار مهم است.

ماسک های خانگی زیادی برای این نوع پوست در بازار وجود دارد و اگر مشکل پوستی خاصی ندارید، شستشوی خانگی صورت نیز می تواند موثر باشد. در این نوع پوست، آرایش بعد از چند ساعت باید از روی صورت پاک شود و به دلیل ماندگاری آن، پوست بیشتر مستعد قرمزی و جوش های آکنه است.

استفاده از رنگ های بدون الکل گزینه مناسبی در این زمینه است، بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. برخلاف تصور رایج، حذف چربی اضافی مربوط به پوست چرب فقط مهم است. اما باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

آب گرم در پاکسازی پوست هایی که چربی زیادی دارند کاربرد فراوانی دارد و نتایج خوبی هم دارد. اگر به طور منظم پاکسازی کنید، آکنه کمتری روی صورت خود خواهید داشت زیرا چربی و سلول های مرده روی سطح را کنترل می کنید.

 

پاکسازی پوست بینی برای انواع پوست های چرب و خشک

به پوست بینی خود توجه کرده اید و متوجه خواهید شد که منافذ سطح آن بیشتر از سایر قسمت هاست. از آنجایی که بینی بیشتر از بقیه بدن در معرض نور خورشید است، غدد چربی آن نسبتا کوچک هستند. بنابراین شاهد چربی بیشتری روی پوست بینی خواهید بود، بدون شستن باعث ایجاد آکنه و آلودگی بیشتر می شود.

این حتی برای کسانی که پوست خشک دارند نیز قابل مشاهده است. این غدد چربی در واقع از بینی محافظت بیشتری می کنند، اما باید با تمیز کردن آن از آلودگی محافظت کنید.

 

برای این کار برخی استفاده از لایه بردار را پیشنهاد می کنند که ابزار نسبتاً کوچکی است. با کشیدن فلز مسطح این دستگاه روی پوست به خصوص پوست روی بینی، منافذ را کاملا باز کرده و سلول های مرده را از بین می برد.

در همین زمینه برس های نظافتی در لاین های مختلف در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای نظافت و ماساژ استفاده کرد. مدل های دیگر با تولید گرما جریان خون را در زیر پوست حرکت می دهند و همچنین عملکردهای ضد التهابی را انجام می دهند. بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 397
  • بازدید ماه : 2,180
  • بازدید سال : 22,921
  • بازدید کلی : 47,272