loading...

سهیم نیوز

اولین مرحله برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی این است که شما هاست مناسب برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم تمامی نکاتی که شما باید بدانید تا بهترین نوع میزبانی را برای سایت فر

sahim6 بازدید : 1869 یکشنبه 21 فروردین 1401 زمان : 18:57 نظرات (0)

اولین مرحله برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی این است که شما هاست مناسب برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم تمامی نکاتی که شما باید بدانید تا بهترین نوع میزبانی را برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید را بیان کنیم.

بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی

شما برای میزبانی سایت فروشگاهی خود می‌توانید هاست اشتراکی خریداری کنید یا اینکه کمی هزینه بیشتر بپردازید و سرور مجازی یا VPS تهیه کنید. در این قسمت به معرفی هر کدام از این موارد پرداخته و نقاط ضعف و قوتشان را بیان می کنیم تا شما مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

 هاست اشتراکی

هاست اشتراکی اروپا به معنای این است که منابع موجود بر روی یک سرور، بین چندین وبسایت به اشتراک گذاشته می شود یعنی همزمان در کنار سایت شما که بر روی یک سرور میزبانی می شود ممکن است تعداد زیادی سایت دیگر نیز قرار داشته باشد. یعنی تمامی این سایت ها از یک آدرس IP یکسان استفاده می کنند.

استفاده کردن از هاست اشتراکی می تواند نقاط قوت و ضعفی داشته باشد که به بررسی آن می پردازیم.

مزایای استفاده از هاست اشتراکی

به صرفه از نظر اقتصادی

به دلیل اینکه در هاست های اشتراکی، منابع یک سرور بین چندین نفر به اشتراک گذاشته می شود، هزینه تهیه و استفاده از هاست اشتراکی بسیار مناسب است و برای کسب و کار های تازه می تواند از نظر اقتصادی مناسب باشد. همچنین در هاست های اشتراکی شما نیاز به پرداخت هزینه های جانبی دیگر مانند لاینسس نرم افزارها و... ندارید، در نتیجه هزینه های شما به حد زیادی کاهش پیدا می کند.

مدیریت راحت

هاست های اشتراکی طوری هستند که شما می توانید بدون داشتن کمترین دانش فنی، به راحتی آن را مدیریت کرده و تنظیمات آن را به دلخواه تغییر دهید.

امنیت بالا

چون شرکت میزبان سایت شما مجبور است که در هاست اشتراکی، خود امنیت سایت های میزبانی شده را تامین کند، خیال شما از نظر امنیت باید از همه لحاظ راحت باشد. معمولا تمامی شرکت های ارائه دهنده هاستینگ از آنتی ویروس های قدرتمند نیز استفاده می کنند.

معایب هاست اشتراکی

هاست اشتراکی در در مقابل مزایایی که دارند معایبی نیز دارد. این معایب عبارتند از:

IP مشترک

زمانی که شما سایت خود را بر روی هاست اشتراکی میزبانی کنید، سایت شما و تمامی سایت هایی که بر روی این سرور نگهداری می شود از یک آدرس IP مشترک استفاده می کنند. این موضوع باعث می‌شود که اگر مشکلی از لحاظ انتشار محتوا یا هر نوع مشکل دیگری برای یکی از این سایت‌ ها به وجود بیاید، سایت شما نیز دچار مشکل شود.

منابع در دسترس محدود

در هاست اشتراکی سایت شما و باقی سایت هایی که بر روی سرور نگهداری می شود، منابع محدودی از رم و CPU را در اختیار دارند.

نکته مهم درباره استفاده از هاست اشتراکی

پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای کار وب سایتتان، به دلیل اینکه ترافیک آن چنان بالایی ندارد و می توان آن را بر روی هاست اشتراکی نیز میزبانی کرد، ابتدا از هاست اشتراکی استفاده کنید اما با پیشرفت سایت و افزایش ترافیک به فکر ارتقاء آن باشید.

سرور مجازی

 با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، منابع موجود بر روی یک سرور به بخش‌های جداگانه تقسیم می‌شود و هر کدام مستقل از بخش‌های دیگر کار می کند و وابسته به یکدیگر نیستند.

مزایای سرور مجازی

منابع قوی

در سرور مجازی شما معمولا نسبت به هاست اشتراکی از منابع قدرتمندتری بهره می برید و مدیریت منابع کاملا در دست خودتان است و می توانید در هر زمان کاهش یا افزایش دهید.

قابلیت سفارشی سازی

سرور مجازی را می توانید بسته به نیاز خود سفارشی سازی کنید و دست شما در مدیریت منابع و دسترسی کامل و بدون محدودیت به تمام امکانات باز است.

معایب سرور مجازی

هزینه های جانبی

شما برای میزبانی سایت خود در سرور مجازی نیاز دارید که هزینه های جانبی مختلفی برای لاینسس نرم افزارها بپردازید.

نیاز به دانش فنی

شما برای مدیریت سایت خود بر روی سرور مجازی، نیاز دارید که کمی دانش فنی بالایی در این زمینه داشته باشید.

نتیجه‌گیری: هاست مناسب برای سایت فروشگاهی

در این مطلب به بررسی دو نوع هاست مناسب برای سایت فروشگاهی پرداختیم. اگر ترافیک ورودی سایت شما کم است یا در ابتدای کار هستید می توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید ولی اگر ترافیک ورودی سایت شما بالاست پیشنهاد می‌کنیم که از سرور مجازی استفاده کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 105
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 389
  • بازدید ماه : 2,172
  • بازدید سال : 22,913
  • بازدید کلی : 47,264