loading...

سهیم نیوز

بهترین برنامه های اسکنر برای اندروید و آیفون 2023نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران به سادگی می توانستند اسناد مورد نیاز

sahim6 بازدید : 166 یکشنبه 11 تیر 1402 زمان : 10:14 نظرات (0)

بهترین برنامه های اسکنر برای اندروید و آیفون 2023
نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران به سادگی می توانستند اسناد مورد نیاز خود را به صورت دیجیتالی در رایانه خود ذخیره کنند و از مرتب سازی و بایگانی مداوم آنها خلاص شوند. اما با ظهور برنامه های اسکن تلفن همراه، کاربران در مورد نحوه تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها سردرگم شده و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

در این مقاله سعی شده است آن ها را با بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن اسکن عکس با گوشی، اسکنر تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و سعی شده به سوال در مورد عکس های کاغذی و اسکن کردن اسناد با اسکنر تخت و آیا اسناد با استفاده از برنامه های اسکن موبایل بهتر است؟ پس تا آخر با ما باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

نرم افزار اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و به سرعت یک نسخه دیجیتالی از اسناد خود را با فرمت دلخواه تهیه و در کامپیوتر خود ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی کیفیت لازم را ندارند. اگر می خواهید بهترین نرم افزار اسکنر موبایل را در این مقاله دانلود کنید، توصیه می کنیم در صورت داشتن گوشی یا تبلت اپل به اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به پلی استور مراجعه کنید. در زیر 10 اسکنر برتر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را فهرست کرده ایم:

CamScanner یک اسکنر موبایل است

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود در سیستم عامل های تلفن همراه CamScanner است. از این برنامه برای اسکن رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله بحث های تخته سفید استفاده کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار است تا متن و تصاویر شما را تمیز کند و ظاهر واضح‌تری به آنها بدهد.

CamScanner

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به امکان اشتراک گذاری از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. راه‌حل‌های پیشرفته‌ای برای توضیحات، محافظت از رمز عبور، همگام‌سازی بین پلتفرمی و جستجوی کلیدواژه دارد. همچنین ابزارهای داخلی مانند: تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر فایلی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار کاغذی را ساده می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید آن را ویرایش کنید یا به صورت دیجیتالی سند را برای تأیید صحت آن امضا کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های اپلیکیشن اسکنر، امکان اسکن اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید شماره روی جعبه را بشمارید، در وقت شما صرفه جویی می کند.

برنامه اسکنر موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید اعتبارنامه‌های مهم را علامت‌گذاری کنید و برای جلوگیری از سوء استفاده، آنها را با رمز عبور یا تأیید هویت قفل کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما این امکان را می دهد که از هر تصویری که می خواهید متن بگیرید و با استفاده از تبلت آن را کپی کنید. علاوه بر این، می توان با اسکن سوالات و اسکن آنلاین آنها، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل آی اسکنر استفاده رایگان محدود است که امکان تعداد مشخصی اسکن در شبانه روز را فراهم می کند و باید برای استفاده نامحدود خریداری شود.

اسکنر موبایل مایکروسافت آفیس با لنز

این برنامه اسکنر تلفن همراه، که انشعاب مایکروسافت آفیس است، شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید است که به شما کمک می‌کند از اسناد فیزیکی خود یک کپی دیجیتالی تهیه کنید. قابلیت OCR این برنامه امکان جستجو و ویرایش آسان تصاویر و اسناد اسکن شده خود را فراهم می کند. این برنامه به راحتی رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته سفید را اسکن می کند.

اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان ایجاد تنظیمات برش، تنظیمات و تنظیمات رنگ، سطوح تابش و حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های عینک مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و تصاویر خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بد نیست بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در آینه نیز وجود دارد و در واقع می توانید اسناد خود را به بیش از یک رنگ و به روش های مختلف ضبط کنید.

گاهی اوقات کیفیت پایین اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات اشتراک گذاری فایل، کاربران را از ضعف های این برنامه اعلام می کنند.

اسکنر موبایل Adobe Scan

نرم افزار Adobe Photo یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه است. کافی است دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

Adobe Scan

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تصحیح رنگ، مرتب‌سازی و مرتب‌سازی و جستجوی صفحه، با فناوری OCR به شما کمک می‌کند فایلی با کیفیت بالا تهیه کنید. امکان اشتراک گذاری فایل شما در ایمیل ها و سایت های ابری توسط برنامه اسکن Adobe فراهم شده است.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ادغام فایل ها، تبدیل پی دی اف به ورد و پاورپوینت، امنیت رمز عبور، امضای دیجیتال روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی نیز در این برنامه موجود است. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.

Genius Scanner یک اسکنر موبایل است

برنامه Genius scan یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل اندروید و آیفون می باشد که به صورت خودکار و سریع اسناد را می پذیرد و همین موضوع استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. قابلیت اسکن انبوه در این برنامه وجود دارد و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد دارید، برای شما مناسب است.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمایشگر هوشمند برای مشاهده، بهبود تصویر، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و ویرایش اسناد از کاربردی ترین ویژگی های این برنامه است. همچنین می توانید اسنادی مانند حذف سایه ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته ای و ایجاد فایل های PDF چند صفحه ای را ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین در مقایسه با سایر اسکنرهای پی دی اف و ادغام پرداخت با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

با کد QR داخلی و اسکنر بارکد برای اسکنر اسناد، SwiftScan بهترین برنامه اسکنر موبایل است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت. تصاویر اسکن شده را با فرمت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از عملکرد OCR جستجو کنید.

swiftscan

SwiftScan به شما امکان می دهد چندین صفحه را اسکن کنید، فایل ها را ویرایش و نشانک کنید، و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. شما می توانید به بسیاری از سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، بارگیری خودکار، بارگیری چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

اسکنر موبایل Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS یک اسکنر اسناد تلفن همراه با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید و سپس ایمیل، خروجی، ذخیره تصاویر در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive، و هر WebDAV دیگری را که فعال یا فعال است. آپلود را فعال کرد خدمات ذخیره سازی آنلاین.

Scanner Pro

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای تصحیح خودکار استفاده می کند، مهرها و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با OCR تشخیص می دهد و به شما امکان می دهد اسناد خود را چاپ یا فکس کنید.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به آیتم‌ها در همه دستگاه‌های Apple خود، افزودن حفاظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و لغو در صورت نیاز استفاده کنید و به راحتی نظرات خود را به اشتراک بگذارید. این برنامه به طور خودکار به سرویس های ذخیره سازی ابری متصل ارسال می کند و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر قابل حمل اسکنر کوچک

نرم افزار Microscanner را می توان یک اسکنر قابل حمل قابل اعتماد دانست که بسیاری از ویژگی های مشترک را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک ابزار ویرایش استاندارد بدون هزینه دارید. از اسناد کوچک مانند رسید گرفته تا اسناد بزرگ و عکس ها را می توان با استفاده از این نرم افزار اسکن کرد.

اسکن کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد که در چند دقیقه فایل های اصلی خود را مستقیما برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه، ایجاد تصویر مسطح، تنظیم کنتراست و اندازه، ویرایش نام فایل و محافظت از رمز عبور از ویژگی های مهم برنامه Mini Scanner است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته را می توان یکی از ایرادات تاینی اسکنر دانست.

جستجوی موبایل مشاهده جستجو

برنامه Clear scanner برای اسکن در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع می توانید این اپلیکیشن را نصب کرده و با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی را به فرمت دیجیتال در فرمت های PDF و JPEG تبدیل کنید. با توجه به سرعت پردازش، این برنامه برای کاربرانی مناسب است که همیشه نیاز به اسکن دارند و زمان برای آنها ضروری است.

اسکن را پاک کنید

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ترکیب و اشتراک گذاری در درایو، گوگل درایو و دراپ باکس و اتصال به سایت های ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های سیستم اسکن شفاف است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا با کلیک بر روی ابر، نتایج را دوباره روی کاغذ قرار دهید و نماهای خود را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

بزرگترین عیب این برنامه تبلیغاتی است که در حین اسکن باعث آزار کاربر می شود.

اسکنرهای تلفن Evernote را می توان اسکن کرد

اسکنر Evernote احتمالا بهترین اسکنر برای آیفون و iOS است. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است که اشتراک گذاری کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمند می کند. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری تحلیل متن است که با اتصال به لینکدین، اطلاعات کارت ویزیت را دریافت کرده و به مخاطب شما تبدیل می کند.

Evernote Scannable

یکی از بزرگترین ایرادات این برنامه عدم وجود دستگاه فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصویر است.

یک ویژگی منحصر به فرد برای اسکن با اسکنر تخت

بنابراین، ما در مورد بهترین برنامه های آنتی ویروس موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز کاربران به کپی های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظاهر چنین برنامه هایی می تواند کمک بزرگی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و همیشه کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و فرصت های اسکنر موبایل، نباید فراموش کرد که عکس اسکن شده توسط اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتیجه به دست آمده با اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در اینجا دلایلی برای اثبات برتری اسکن عکس مسطح نسبت به اسکنر عکس گوشی ذکر کرده ایم:

نورپردازی نامناسب

انعکاس نور بر روی لنز دوربین در طول فرآیند نوری تاثیر دارد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب، تابش خیره کننده از عکس ها و مجلات براق مشکلاتی هستند که باعث می شوند هنگام گرفتن عکس، نور ناهماهنگ و غیرقابل پیش بینی ایجاد شود. این مشکل کیفیت نسخه دیجیتال نهایی را از برنامه اسکن موبایل کاهش می دهد. در این میان بسیاری از قطعات مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و لامپ ها با هم در اسکنر کار می کنند تا تصاویری با کیفیت بهتر و وضوح بالاتر به کامپیوتر ارسال کنند.

تمرکز نادرست

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای نزدیک شدن بیش از حد به تصویر باعث می شود که تصویر از فوکوس خارج شود. اما در اسکنرها این فرآیند به صورت خودکار و هوشمندانه کافی انجام می شود و نتایج خوبی را می طلبد.

زاویه اشتباه

دوربین های تلفن همراه به ندرت از بالا به پایین هستند. از سوی دیگر، عکس ها روی اسکنر بسیار مسطح و مربع هستند.

برش های ناهموار

اگر از برنامه‌های اسکنر موبایل استفاده می‌کنید، به هر حال باید اسکن عکس خود را برش دهید تا پس‌زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به صورت خودکار ابعاد هر عکس را از کوچکترین تصاویر مانند کارت ویزیت تا بزرگترین عکس ها تشخیص می دهد و نیازی به اصلاحات نهایی را از بین می برد.

کیفیتش پایینه

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است که در نسخه های دیجیتالی به دست آمده از اسکنرهای تخت نشان داده شده است. بزرگ کردن عکس اسکن شده توسط دوربین و عکس گرفته شده توسط اسکنر تفاوت کیفیت و وضوح را نشان می دهد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها dpi (نقطه در اینچ) است که تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط، نقاط کوچکی در تصویر هستند، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت اسکنرهای اسناد، اسکنرهای موبایل و نرم افزار اسکنر اسناد است

بایگانی و سازماندهی اسناد کاغذی، در مقیاس بزرگ مانند تجارت و در مقیاس کوچکتر مانند اسناد شخصی، همیشه مشکل ساز بوده است. به همین دلیل، اهمیت تهیه یک کپی دیجیتال از اسناد کاغذی هر روز بیشتر می شود. از اسنادی مانند عکس ها، می توانید یک فایل دیجیتالی با نرم افزار اسکنر قابل حمل ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها بوده است.

تمام مزایای تهیه ترازو با استفاده از اسکنر تخت در مورد اسکنرهای اسناد اعمال می شود. با این حال، ما سعی کردیم تفاوت بین تهیه یک نسخه دیجیتال با استفاده از اسکنر کامپیوتر و نرم افزار اسکنر موبایل را به صورت کوچک تحلیل کنیم. نتایج این بررسی به شرح زیر است:

اهمیت امنیت هنگام اسکن یک سند

همه برنامه‌های اسکنر موبایل امنیت کافی برای اسناد مهم شما فراهم نمی‌کنند. در اکثر این برنامه ها، برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور، کاربر باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در حال حاضر، اسکنر به شما این امکان را می دهد که کپی های دیجیتالی اسناد مهم خود را در رایانه یا در فضای ابری به روشی امن ذخیره کنید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با اسکنر آسان می کند.

کیفیت سند توسط اسکنر اسناد اسکن می شود

Document Scanner طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع، این اسکنر به لطف فناوری داخلی و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری را نسبت به برنامه های اسکن موبایل به کاربران ارائه می دهد.

بهره وری بیشتر برای اسکنرهای اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و بدون کاهش کیفیت تجزیه و تحلیل کند. در واقع می توان این روش را بهتر و بهتر از استفاده از اپلیکیشن های اسکنر موبایل دانست. می توانید تعداد زیادی سند را روی دیسکی که مستقیماً اسکنر را تغذیه می کند قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. لازم نیست تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است ظاهر شوید.

اسکنرها حتی بهتر از اسکنرهای موبایل هستند

با توجه به مزایای اسکنرها که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد که بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد بسیار پایین تر است، به دلیل فناوری به کار رفته در اسکنرها. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت عکس ها و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تولید نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکنر اسناد قابل حمل

اخرین حرف

داشتن یک اسکنر صفحه می تواند قابلیت اطمینان و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز شما را تامین می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید نقدهای با کیفیت و مقرون به صرفه این فروشگاه را بیابید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مشاهده ادامه:  بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 602
  • بازدید ماه : 1,459
  • بازدید سال : 22,200
  • بازدید کلی : 46,551