loading...

سهیم نیوز

قبرس شمالی euromy کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای آن مطبوع است و می توان گفت یک سوم جمعیت این کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هز

sahim6 بازدید : 54 جمعه 24 آذر 1402 زمان : 13:48 نظرات (0)


قبرس شمالی euromy کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای آن مطبوع است و می توان گفت یک سوم جمعیت این کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزینه ممکن یکی از مهمترین موارد برای مهاجران است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدرسه قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای 4 تا 5 سال اجباری نیست اما برای 5 تا 6 سال اجباری است برنامه درسی پیش دبستانی برای همه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله تحصیل می کنند. مرحله بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (آموزش قبلی در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی تحصیلی که چهار ساله است، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته تخصصی خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و دانشکده سابق در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

تفاوت قابل توجهی در کیفیت آموزش وجود ندارد و تفاوت اصلی در تعطیلی مدارس دولتی است ساعت 1 بعدازظهر و مدارس غیرانتفاعی تعطیل می شوند ساعت 18.00

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معناست که همه افرادی که دارای ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی هستند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از آموزش عمومی رایگان استفاده کنند.

در این مدارس حتی سرویس رایگان است. برخی از مدارس برای والدین لباس فرم دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. هزینه کتاب و مقاله توسط دولت تامین می شود. بله، برخی از مدارس هزینه ثبت نام می گیرند. اما این کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

هزینه تحصیل در یک مدرسه انتفاعی حدود 3000 دلار در سال است که شامل شهریه و هزینه می شود. برای روش تحصیل در قبرس هزینه سرویس رفت و برگشت جداگانه پرداخت می شود.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

در مقطع ابتدایی نمرات بر اساس معدل خوب خوب و نیاز به پیشرفت و در دبیرستان نمرات بین 1 تا 10 است.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان به زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند دارند. علاوه بر این، آموزش زبان ترکی در مدارس به صورت رایگان برگزار می شود و مطمئن باشید که فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی در آینده چیست؟

دانشجویانی که در قبرس شمالی تحصیل می کنند از امتیازات ویژه پذیرش دانشگاه از جمله کاهش شهریه برخوردار هستند. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیاز پذیرش دانشگاه محسوب می شود. البته شما می توانید به عنوان دانش آموزی که دبیرستان را در ترکیه به پایان رسانده است، چه دانش آموز مدرسه دولتی و چه غیرانتفاعی، از این امتیاز برخوردار شوید.

دانشگاه قبرس شمالی

چرا ادامه تحصیل در قبرس شمالی؟

دلایل تحصیل در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی، از جمله مواردی که در جدول زیر مشاهده می کنید:

قبرس شمالی

⭐ هزینه زندگی در قبرس، ارزش پایین لیر ترکیه

⭐ دانشگاه ارزان قبرس رگا

⭐ وضعیت بورسیه تحصیلی قبرس، بورسیه تحصیلی تضمینی از 20٪ تا 80٪

⭐ اقامت یک سال در قبرس به عنوان شریک دانشجویی برای کل خانواده تا پایان دوره تحصیل و همسر می تواند از مزایای دولتی رایگان مانند پزشکی و تحصیل رایگان و افتتاح حساب بانک جهانی و دریافت ویزا و مستر کارت (اعتبار) استفاده کند. کارت و کارت نقدی)

فرهنگ و زبان قبرس، همجواری فرهنگ، زبان و سبک غذایی مردم قبرس شمالی با مردم ایران. بی مهمانی و عدم نژادپرستی.

⭐گواهی زبان قبرسی مدرک زبان لازم نیست

⭐ وضعیت مالی قبرس، بدون نیاز به منابع مالی

(دانشجویان در صورت تمایل به منابع مالی برای ویزای یک ساله نیاز دارند)

⭐وضعیت ویزای قبرس پس از پذیرش، نیازی به ویزای تحصیلی نخواهید داشت

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی شبیه آیلتس برگزار می کنند. و داوطلبان بسته به تعداد امتیاز کسب شده یا ادامه تحصیل می دهند یا باید در کنار تحصیل یک واحد زبان را تکمیل کنند و یا یک یا دو ترم در دانشگاه تخصصی زبان بخوانند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید مدرک دروس عملی یا ریاضی داشته باشید. همچنین مدرک با معدل بالای 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و بالای 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس الزامی است.

داشتن مدرک مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر برای دوره کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در قبرس

به منظور حفظ امنیت ملی، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را سخت‌تر می‌کند. یکی از فاکتورهای مهم در زمینه اخذ ویزای تحصیلی برای دانشگاه ها و مراجع مهاجرتی این است که دانشجو در حال تحصیل باشد. به عنوان مثال، به دلیل سهولت اخذ ویزای تحصیلی در خارج از کشور، افرادی که از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و اگر دانشجویی از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت حدود 1 ماه طول می کشد تا از دانشگاه خارج شود. دانشگاه کشور است و در صورت عدم خروج دانشجو از دانشگاه اخراج می شود و جریمه نقدی روزانه تعیین می شود.

اگر در حین تحصیل مرتکب جرمی شوید؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش های تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ است. دامنه دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و دوره ها عموما به زبان انگلیسی می باشد.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که گزینه آموزش آنلاین را ارائه می دهند. مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها از راه دور تدریس می شود و فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که نمی توانند به قبرس بروند اما می خواهند از یک دانشگاه معتبر خارجی مدرک بگیرند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از اخذ پذیرش؛ آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را به دانشجویان ارائه می دهد. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه آرجون با محتوای زیر می باشد: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

پس از عبور دانشجو از پلیس فرودگاه و دریافت ویزای 3 ماهه. پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجو شش ماه فرصت دارد. شما می توانید برای ویزای دانشجویی یک یا دو ساله اقدام کنید.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه EMU مدیترانه شرقی

بزرگترین و مشهورترین دانشگاه قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این منطقه علمی در شهر فاماگوستا قرار دارد. و دارای امکانات زیادی از یک ساحل خصوصی گرفته تا یک آزمایشگاه علمی کاملا مجهز. دانشجویان با ورود به این دانشگاه وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. در این دانشگاه همه امکانات از استخر تا غذاهای بین المللی را دارد.

دانشگاه EMU با تمامی موسسات علمی معروف دنیا ارتباط بسیار خوبی دارد. و می تواند پلی امن و زیبا برای گذراندن دوران دانشجویی و رسیدن به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدرک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان با رتبه بسیار بالا پذیرفته شده است. و جالب است بدانید که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و به تمام دانشجویان خارجی بورسیه 50 درصدی ارائه می دهد. در صورت کسب معدل در دو ترم اول دانشجو می تواند برای بورسیه 100% به دانشگاه اقدام کند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

هزینه زندگی برای دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه‌های زیر به لیر ترکیه پرداخت می‌شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن‌ها را به دلار تبدیل کرده‌ایم تا قیمت‌ها واقعی‌تر شود و با تورم لیر در طول زمان نوسان نداشته باشد.

هزینه مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

وعده های غذایی ماهیانه از 150 دلار به بالا

بلیط سینما برای دانشجویان سرگرمی: یک دلار

کارتینگ؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های بهداشتی برای عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

مراقبت های شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته های تلفن همراه (اینترنت، تماس و پیامک): از 10 دلار در ماه - غذا در رستوران: 2 تا 20 دلار

لوازم التحریر و کتاب های درسی در هر ترم: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه سواری با اتوبوس: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و روستای زیبا است، جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنایع ساختمانی و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، پس نباید امید زیادی به یافتن شغل در این کشور در آینده داشته باشید.

عدم انطباق قبرس شمالی و جنوبی با معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی اصلا سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: بدون نیاز به منابع مالی

2: به همراهان خود اجازه دهید در حین مطالعه بمانند

3: اجازه کار پاره وقت

4: خدمات بیمه ای و درمانی کامل برای دانشجویان

5: امکان ترکیب قطعات شکست خورده

6: نداشتن شرایط سنی

7: به مکالمه تحصیلی توجه نمی کند

8: مدرک زبان لازم نیست

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. فاماگوستا یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در قبرس شمالی مطالعه می کنند اغلب از ما می پرسند که فاماگوستا چه تفاوتی با ماگوسا دارد. اول از همه بگوییم که تلفظ Magusa نادرست است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ آن g نیست.

مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در قسمت شرقی جزیره با آثار باستانی بسیار زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس واقع شده است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و بالاتر از همه وجود قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی است. دانشگاه AMU شرایط آسانی برای پذیرش دارد اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه کار آسانی نیست و نیازمند تلاش زیاد و درک مطالب از سوی دانشجو است.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها خدمات منظم بین شهری رایگان ارائه می دهند. این مشکل باعث شده بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و تحصیل در دانشگاه های دیگر شهرها انتخاب کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 2,452
  • بازدید سال : 23,193
  • بازدید کلی : 47,544